שירות 24 שעות

מסע מרתק אל עולם המצברים

האם אתה מכיר את עולם המצברים? אנו מזמינים אתך במאמר זה, להצטרף למסע מרתק, שיכיר לך את עולם המצברים. במסע זה, נצלול את תוך עולם החומר ממנו עשוי המצבר של הרכב.

מצברים למכוניות

מהמפעל עד הבית:

בדרך כלל, אתה יכול לבקש שירות החלפת מצברים עד הבית. נציג החברה יגיע אליך, וחליף לך את המצבר החדש במצבר ישן. אולם, חייהם של מצברים, מתחילים במפעל הייצור. המצברים מיוצרים בבית חרושת מיוחד. שם במכונות השונות, מייצרים את חלקי המצבר. בכל בית חרושת, מייצרים סוגי מצברים שונים.

ממה מורכב המצבר?

למצבר, ישנה קופסת מעטפת גדולה. את קופסת המצבר, מקבלים עם שליח עד הבית. אולם, מה מכילה הקופסא? כל מצבר עשוי מלוחות. אחד מההבדלים בין המצברים השונים, הם החומרים מהם עשויים הלוחות. המצבר הכי קטן- יכיל 9 לוחות. לעומת זאת, מצברי ענק יכילו 33 לוחות. כל לוח, עשוי מרשת עופרת.

עופרת קלציום- לעומת עופרת אוטימון:

הידעתם מה סוד ההבדל בין סוגי מצברים השונים? הסוד, העיקרי, הוא בסוג העופרת, ממנה מיוצר המצבר. הסוג שהיה נפוץ תמיד, הוא עופרת אוטימון. רשת מעופרת אוטימון, מאבדת מים במשך זמן פעילות המצבר. לכן, יש צורך להוסיף מדי פעם מים למצברים העשויים מעופרת אוטימון. אולם, מצברים אלו, יכולים להחזיק יותר שנים, משום שרשת מחומר אוטימון, חזקה יותר.

הסוג השני של המצברים- הוא מצבר העשוי מרשת עופרת קלציום. עופרת קלציום, עמידה יותר מפני תהליך קורוזיה. לכן, אין צורך להוסיף מים למצברי קלציום.

כיצד נראה החומר המוליך במצבר?

מצברים, הינם בטריות חשמליות ענקיות. בתוך המצברים, החומר המוליך את החשמל בתוך המצבר, מקבל צורה. לחומר המוליך, קוראים- אלקטרוליט. בתוך המצבר- האלקטרוליט, הוא נוזל במרקם ג'ל, שממלא את החלל הפנוי בין לוחות העופרת במצבר. הג'ל המיוחד, נוצר מהשתלבות של מים מזוקקים המוכנסים אל המצבר, והחומצה הגופרתית העוטפת את הלוחות.

ממה עשוי מצבר פריקה עמוקה?

אחד מהתכונות המבדילות סוגי מצברים לאיכותיים יותר ואיכותיים פחות, הוא איכות הפריקה של המצבר. מצברים בעלי פריקה עמוקה, יהיו עשויים מלוחות בדיל עופרת עבים יותר מאשר מצברים בעלי פריקה קצרה.

להזמנת של מצברים חדשים או משומשים בקרו באתר מאור מצברים

דילוג לתוכן